M

Gicom
De Merodelei 1
2600 Berchem, Belgium
+32 3 230 09 09

Cases

Vanden Borre: periodiek magazine in print en online

Gicom hielp Vanden Borre om zich van de concurrentie te differentiëren door de creatie van een magazine (print en online) dat de klantbeleving substantieel versterkt. En dat zowel voor, tijdens als na het winkelbezoek.

Wat Vanden Borre nodig had:

gezien de uiterst competitieve markt waarin het opereert, voelde Vanden Borre de nood om zich sterker van zijn concurrenten te differentiëren. De toonaangevende Belgische retailketen voor consumentenelektronica wou meerbepaald de klantbeleving voor, tijdens en na het winkelbezoek versterken. En wel door een betere connectie met de reële noden en grootste interesses van zijn doelgroep.

Savory recipes website AholdDelhaize USA

Door een betere connectie met de reële noden en grootste interesses van zijn doelgroep.

Wat Gicom voorstelde:

een content-first programma door middel van een informatief en entertainend Vanden Borre printmagazine dat vijfmaal per jaar verschijnt, in lijn met de constant evoluerende, seizoensgebonden interesses van de klant. Dat alles bovendien vanuit een kristalhelder tweevoudig mission statement: we brengen niet alleen systematisch de juiste content op het juiste moment, maar waken er tegelijk over dat alles echt nuttig en volledig bruikbaar is.

Wat Gicom voorstelde:

een content-first programma door middel van een informatief en entertainend Vanden Borre printmagazine dat vijfmaal per jaar verschijnt, in lijn met de constant evoluerende, seizoensgebonden interesses van de klant. Dat alles bovendien vanuit een kristalhelder tweevoudig mission statement: we brengen niet alleen systematisch de juiste content op het juiste moment, maar waken er tegelijk over dat alles echt nuttig en volledig bruikbaar is.

Hoe we de puzzel hebben gelegd:

in mei 2020 publiceerden we ook de eerste digitale editie. Via directe links met de e-shop slaagden we erin de klantbeleving te verlengen. Door sociale en CRM-activiteiten wisten we haar bovendien te verruimen. Om de informatiestroom naar de klanten verder te verbeteren, besloot Vanden Borre onlangs over te schakelen op online PDF-bestanden, met vlot klikbare links naar producten en productvideo’s.

 

Rendementsindex

  • Sterke verbetering van het bereik en de klantbeleving
  • Directe impact op de e-commerce
  • Nieuwe inkomstenstromen, dankzij voor beide partijen interessante trade marketing deals

Vragen?

Dominique Dervoigne

error: